thebestforeverandnever

Alla inlägg under januari 2013

Av Johanna - 31 januari 2013 16:58

Det finns en sida på facebook som heter: "The typical jag", de lägger ut roliga grejer som man känner igen sig i. Typ: "Snöar ute- hela klassen går fram till fönstret", det var kanske inte den roligaste men... Men,  där de skriver ovanför bilden, så har de nu börjat länka till video klipp. Inget fel på det? Nej, men det här är klippen:   och:   De verkar helt ha missat att tjejer också har gillat sidan! Jag skrev i en kommentar att jag kände mig kränkt, men vet inte om det hjälpte. Nån kille skrev: "johanna de menade faktiskt inte dig." Öh!? What!? Bara för att jag bryr mig, betyder det inte att jag är en idiot! Jag fattade väl att de inte menade mig! (hur de nu hade kunnat göra det?) Men, varför lära folk hur en snabbast möjligt klär av tjejer??? Jag tror jag ska skriva till dem, gör det ni också!!! Igen, sidan heter "The typical jag". OK! Alla med? Bra! 

Av Johanna - 30 januari 2013 18:10

Jo, faktiskt! Vi har en hemkunskaps uppgift där man ska välja två par skor och sedan jämföra de. Så, jag kom ju in på en del sko-hemsidor, och jag hittade flera par jag gillade! Dr.Martens är ju as-grymma! (förlåt för reklamen!) De här ska jag spara till:

  

Visst är de coola!? Det är inte Dr.Martens, men ville bara säga att jag gillar de! De är liksom tuffa, fast med färgglada paljetter! Helt i min smak! De var (tror jag) inte gjorda av skinn. (Vet inte vad P/U står för) :)

Av Johanna - 30 januari 2013 11:28

Varför kommer det ALLTID upp nån bild på en naken tjej, vad man än söker på på google-bilder? Typ: svartvitt golv, naken tjej, hästar, nakentjej. Asså! Lägg in de bilderna under rätt namn typ porr, eller så! Asså ärligt talat! Vill folk att man ska se de här bilderna fastän man inte vill??? Om nån vill det är de idioter! 

Av Johanna - 29 januari 2013 16:58

Jag är nästan vegetarian, jag äter fisk och skaldjur, men vill sluta äta fisk också. Problemet är bara det att jag inte får för mina föräldrar!!!!! Varför? "Det blir så svårt för dig att få i dig proteiner", säger de. Ägg? Quorn? Bönor? Linser? Nej, här ska tjatas!!!! Idag så började föresten vårat TEMA i skolan. Jo, vi har ett TEMA varje termin, den här gången är det religion och vetenskap. Väldigt intressant, tycker jag. Men flera i min klass argumenterar som tre-åringar inom det här ämnet, så det är lite svårt att diskutera det. En i min klass sa t.ex till mig att, bara för att jag inte tror på gud, är en "falsk människa" (av plast eller???) och en "terrorist"!!! SHIT! Vilken uppochnervänd bild av världen!!! Jaja, det kommer alltid att finnas idioter! Men iaf så visa lärarna ett bildspel, som var menat att väcka tankar. Det var bilder på b.la; Jesus, djurförsök, plastikkirurgi, genmodifierad mat och religions-tecken (eller vad det nu heter). Blev så ledsen när jag såg djur-försöks bilderna! USCH!!! 

Av Johanna - 28 januari 2013 22:00

Har ni läst den här artikeln av nån Alf B Svensson??? Han har ju fått allt om bakfoten! Förbjuda flickor rosa? Kalla alla för hen??? Det är inte det genus handlar om!!! Lite i slutet, om att uppfostra tjejer att tro mer på sig själva och så, var väl okej. Annars: Helt bakom flötet!   

Av Johanna - 28 januari 2013 20:42

Ja, brorsan fyller ju åtta snart. På alla hjärtans dag faktiskt! Är på hajk i Bjursås och åker skidor på hans kompis-kalas, men är hemma på födelsedagen. Funderar på att köpa en lila tröja med uggle-tryck på. Om någon sådan finns.  Får väl kolla på Myrorna! :)

Av Johanna - 28 januari 2013 12:15

Gick in på ICA i Skultuna på väg hem från stallet igår. Såg leksaksutbudet. Dog. Det var liksom två sidor på en pelare; ena sidan var täckt med lila och rosa mylittleponies och dockor. Andra sidan med typ vattenpistoler, actiongubbar och leksaksgevär. De stackars pojkarna blir ju alldeles hjärndöda av sådana okreativa leksaker! En docka kan ju vara och göra vad som helst, men ett leksaksgevär liksom! Min brorsa ska aldrig någonsin få något leksaksvapen!!!! Jag tror allvarligt att det förstör deras liv, att tro att krig är något kul och en lek. NEEJ!!!! Så kan vi faan inte ha det! 

Av Johanna - 27 januari 2013 13:15

Igår så provade jag mammas Zumba-DVD för första gången! Super-kul, fick en del träningsvärk efteråt så jag tror att musklerna fick jobba! Idag så åkte hela familjen skidor på Apalby, de har faktiskt jättebra spår där! :) Åkte fyra varv och fick sedan lite varm vinbärs-saft. Smaskens! Vi såg en man med en hund som var typ på elit-nivå! Shit, vad fort det gick! Herregud! Efter lunchen ska jag till stallet också så... Vi får se om jag kan röra mig på måndag! ;)

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards