thebestforeverandnever

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Smink på barn???

Av Johanna - 4 maj 2013 12:16

Vad tycker ni om smink på barn?



Jag tycker om smink. Smink är roligt, och kreativt. Det övar dessutom upp motoriken och sånt där. Jag brukar tänka att mitt ansikte är en tom tavelduk, och jag är konstären som ska göra den fantastisk, färgglad, rolig, speciell...  


Jag är ju faktiskt ett barn, och mina föräldrar tycker att det är helt okej att jag sminkar mig. Det är jag glad för. Det finns ju föräldrar som tycker att barn absolut inte ska sminka sig, och det tycker jag är lite... konstigt. För det är ju ungefär att måla/rita som föräldrar gärna vill att deras barn ska göra.



Barn experimenterar. Vi leker mest med sminket, faktiskt. Även om en vill att det ska se fint ut, så är det inte riktigt huvudpoängen med sminket. *När jag säger barn så menar jag alla som känner sig som barn, t.ex jag själv.* 


Sedan är det ju en helt annan med föräldrar som sminkar sina barn:

1. Utan att barnet bett om att få bli sminkat

2. För att barnet ska vara med i en skönhetstävling, och vara någon slags utställningsobjekt

3. För att kunna lägga ut bild på FB där det står typ: "Lilla prinsessan" eller liknande


Att använda sina barn som utställningsobjekt i skönhetstävlingar tycker jag är rent ut sagt korkat! Jag menar, ett litet barn som ska bli sminkat för att se ut som en vuxen, för att sedan gå upp på en scen, posera "gulligt" och "sexigt" och bli bedömt av en jury! Sedan brukar det vara ett talangmoment med också som går ut på att en jury bedömer ett litet barns röst eller dansförmåga, medan barnet själv försöker prestera och göra mamma stolt! 


Låter det sjukt? Det är för att det är sjukt!

Det handla nästan alltid om att det är mammorna som vill få uppmärksamhet, eller att barnen ska göra det som de aldrig fick göra! Sådana föräldrar finns överallt; fotbollsföräldrar, skönhetstävlingsföräldrar, balettföräldrar... Såna som skriker sig hesa: "Nej! Finta ditåt! Snälla nån! Och skjut!!!" De skriker högre än tränarna, och det blir så att en undrar varför de inte spelar själva. 


Förklaringen bakom är oftast att de ska få sina barn att bli något som de inte blev. Typ: "Jag kom inte med i landslaget, men det är inte för sent för dig!" även om barnet inte ens gillar fotboll/balett/vad det än kan vara. 


  


  SJUKT???


 
 
Ingen bild

Ronnie

4 maj 2013 12:32

håller med dig 100% .har en fråga vad är dig syn punkt man och pojkar som sminkar sig .yohio exempel !

p.s snygg blogg du har ! :)

Johanna

8 maj 2013 09:25

Jag tycker att de har exakt samma rätt som tjejer att få sminka sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 24 augusti 2013 10:19

Allvarlig fråga här. VILKEN AV DESSA TVÅ HÅRFÄRGER ÄR SNYGGAST???       Vihihiiihilkeeen???   Eller kanske båda??? Jag menar; jag älskar båda. Båda är coola. Och fabulösa. Och schnajdiga.  Men kanske båda två i någon slags "Dip-Dye"...

Av Johanna - 24 augusti 2013 09:47

Jag är numera officiellt en Tonåring (med strort T)! Yeah, what should I say...   Flera mänskor har frågat hur det "känns". Ja, det känns precis som förut. Men enligt Elli är jag nu en tant. Aja. Tanter kan vara väldigt coola, så hör väl dit ...

Av Johanna - 23 augusti 2013 07:54

Om jag hade förstått att det skulle vara hijabuppror i landet, så hade jag varit med! Jag fick reda på det i Tisdags eftersom att vi kollade på Nyheterna i skolan...   Förresten! Skolan, ja! Jag har ju börjat 7an! Den här veckan är det ingen st...

Av Johanna - 7 augusti 2013 21:20

Nu tror jag att jag äntligen har hittat en design som jag gillar!   Vad tycker ni? ...

Av Johanna - 7 augusti 2013 19:59


Somsagt, KP (asgrym tidning!) söker nya recensenter inom musik, böcker, spel och film!   Jag har skrivit en prov-recension, och skickat till KP. Den får handla om vilken/vilket bok, flm, spel eller cd-skiva som helst, ny eller gammal!   Min r...

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards