thebestforeverandnever

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Dagens Tips! Kuroshitsuji!!!

Av Johanna - 19 maj 2013 22:49

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Kuroshitsuji. Är. Bäst. Säg efter mig: Kuroshitsuji. Är. Bäst. Såja!



 














  

               

Från toppen: Ciel Phantomhive som, efter att hans föräldrar dött när herrgården brann ner, är Earlen av Phantomhive. Han är "Her Majestys loyal Guard dog" och är alltid lojal mot drottningen. Han har ett speciellt kontrakt med sin butler Sebastian och han bär ett "märke" som han fick då han ingick kontraktet med Sebastian. Märket har satt sig på hans högra öga:

 


Ciels demon-butler Sebastian Michaelis. Gör allt som Ciel ber honom om; allt från att koka té till att jaga mördare. Hans enda svaghet är katter. Han älskar verkligen katter.


Alois Trancy. Är, precis som Ciel, Earl och har en demon-butler. Han har dock ett häftigare humör, som han låter gå ut över sina tjänare, än Ciel. Hans "märke" som visar att han har ett kontrakt med Claude sitter på hans tunga:

 


Alois demon-butler Claude Faustus. 


Meirin som jobbar åt Ciel, jobbade förut som någon slags skytt eller agent (eller nåt sånt) och är en väldigt bra skytt.


Meirin utan glasögonen som hon nästan aldrig tar av sig för att de var det första hon fick av Ciel, men hon ser egentligen bättre utan dem.


Finny (Finnian), som också jobbar åt Ciel, är övernaturligt stark eftersom att några forskare utförde, plågsamma, experiment på honom som liten.


Bard (Bardroy) Jobbar även han hos Ciel. Han var förut militär och är, som Meirin, en jädrigt bra skytt.


Tanaka (Bredvid Bard) Jag vet inte om han arbetar åt Ciel, men han bor iallafall på herrgården. Oftast är han liten, som på bilden, och då kan han inte säga så mycket mer än: "Håhå" "Oh" och "Ah". Ibland är han stor, men det kräver honom mycket kraft. Såhär ser han ut när han är stor.

 

 

 

Här är några fler karaktärer (dock inte alla, bara några personliga favoriter):

 

 

Grell Suthcliffe: Dödsgud som är kär i Sebastian (och i Undertaker). Grell är en kvinna i en manskropp (alltså typ transexuell), vilket märks på en del saker Grell säger. Grell gör ibland inte som han blir tillsagd, och en gång bestraffas det med att Grells vapen, en motorsåg, byts ut mot två barnsaxar.

 

 

Undertaker: Är just en "Undertaker" eller det tråkga svenska ordet: Begravningsentrepenör. Han är lite mystisk och vill bli betald i bra skämt. Sebastian brukar vara den som säger de här skämten, och Undertaker dör nästan av skratt varenda gång.

 

Ja, så... Titta på den.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 24 augusti 2013 10:19

Allvarlig fråga här. VILKEN AV DESSA TVÅ HÅRFÄRGER ÄR SNYGGAST???       Vihihiiihilkeeen???   Eller kanske båda??? Jag menar; jag älskar båda. Båda är coola. Och fabulösa. Och schnajdiga.  Men kanske båda två i någon slags "Dip-Dye"...

Av Johanna - 24 augusti 2013 09:47

Jag är numera officiellt en Tonåring (med strort T)! Yeah, what should I say...   Flera mänskor har frågat hur det "känns". Ja, det känns precis som förut. Men enligt Elli är jag nu en tant. Aja. Tanter kan vara väldigt coola, så hör väl dit ...

Av Johanna - 23 augusti 2013 07:54

Om jag hade förstått att det skulle vara hijabuppror i landet, så hade jag varit med! Jag fick reda på det i Tisdags eftersom att vi kollade på Nyheterna i skolan...   Förresten! Skolan, ja! Jag har ju börjat 7an! Den här veckan är det ingen st...

Av Johanna - 7 augusti 2013 21:20

Nu tror jag att jag äntligen har hittat en design som jag gillar!   Vad tycker ni? ...

Av Johanna - 7 augusti 2013 19:59


Somsagt, KP (asgrym tidning!) söker nya recensenter inom musik, böcker, spel och film!   Jag har skrivit en prov-recension, och skickat till KP. Den får handla om vilken/vilket bok, flm, spel eller cd-skiva som helst, ny eller gammal!   Min r...

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards