thebestforeverandnever

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Johanna - 21 januari 2013 16:58

Ja, jag har ju glömt att berätta att jag Nopoo'ar! Jodå! Så igår efter stallet duscha jag och tvätta håret med en, för mig, ny blandning; nämligen bikarbonat och honung! För bikarbonaten brukar torka ut håret lite grann, men rengör väldigt bra. Och honungen mjukgör och får håret att inte bli lika torrt. ÄCV skölj efteråt såklart! Hitta "receptet" på nopoo.se, bästaste hemsidan!!! Där finns det många bra tips! 


Helt out of the box, har ni märkt hur stereotypa (speciellt lite äldre) barnsånger är. T.ex "En bonde i vår by" där andra versen lyder så här: "Och bonden TAR en fru, och bonden TAR en fru, hejhoppfala (osv) " Eeh... Jahapp, så det är liksom bara att gå till närmaste fik och TA en fru dårå eller? Det finns ju överallt liksom, saker som signalerar att; "Kvinnan är inte sin egen!" För tyvär är det så i samhället idag. Det är okej att bara ta en fru, välja vem man vill, sen om hon inte skulle gå med på det, det spelar ingen roll!!! Ibland står jag bara inte ut med samhället! :(

Tidigare månad - Senare månad

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards