thebestforeverandnever

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Johanna - 5 mars 2013 08:08

Många som sminkar sig säger att de gör det för "sin egen skull". Att det inte alls är för "alla andra". Men, är det verkligen för dem själva? Om de sminkar sig för sin egen skull, varför har de då inte smink hemma? På helgerna när de bara sitter hemma? Om de sminkar sig för sig själva, varför har de då bara smink inför andra? Inte när de är själva? Många som sminkar sig gör det inte "för sig själva". Många gör det för andra, för att andra ska tycka att de är snygga. Det gäller inte bara smink, utan allt. Kläder, hår, smycken. Allt. Några få gör det för sin egen skull, bara för sin egen skull. På riktigt. Jag är intresserad av kläder och bryr mig om hur jag ser ut. Mest för mig själv, men jag vill liksom också visa vem jag är och jag vill ha en egen stil. Så. Jag "fixar mig" både för mig själv, men också lite för andra. 

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards