thebestforeverandnever

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Johanna - 11 mars 2013 15:54

Om du inte redan gjort det, så tycker jag att du ska se Bianca Kronlöfs videor. Och om du redan har gjort det, tycker jag att du ska se dem igen. Hon är så jävla genial! Som gör humor av viktiga ämnen! Asgrymt! :D Här är hennes video om sexism och rasism: 

Låten sätter sig på hjärnan... "Tur för dig, tur för diiiig". Kolla på resten av klippen också! Why? Because she's awsome!

Av Johanna - 11 mars 2013 12:12

Du måste inte låta bli att raka dig, sminka dig eller sluta bry dig om hur du ser ut för att vara feminist. Jo, det är sant. Du måste inte se ut på något speciellt sätt alls. Feminister kan sminka sig, raka sig, köpa märkeskläder och platsikoperera sig. Feminism handlar om att alla kvinnor/tjejer ska accepteras. Inte bara dem som bryr sig om hur dem ser ut, men inte bara dem som skiter i det. ALLA. Att inte bara en slags kvinna/tjej ska accepteras. Att alla ska få vara som dem vill. Feminism handlar främst om systerskap. Att vi kvinnor/tjejer ska hålla ihop, och vara starka tillsammans. Kämpa tillsammans. Det är vad det handlar om.

Av Johanna - 11 mars 2013 10:29

  

ÄNTLIIGEEENN!!! Äntligen har EU "tagit sig i kragen", och förbjudit djurtestade kosmetika- och hygienprodukter.



Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards