thebestforeverandnever

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Johanna - 8 mars 2013 16:54

Så. Tredje gången jag försöker nu: "Idiot!" Jävla feministfitta!" "Har du ingen humor eller". Det här låter ju som hemska saker att säga till någon. Men faktum är att sånt här får tjejer höra varje dag! Tjejer som inte fattar att "killar är såna" när nån slår dem på rumpan. Tjejer som säger ifrån när kompisen blir kallad för hora. Tjejer som inte tycker att det är okej att lärarna skrattar åt sexistiska "skämt". Tjejer som säger ifrån och tar plats får höra sånt här och blir, rentav, mobbade. 


En del säger: "Men ta lite mer plats då!" och "Varför klagar ni bara på oss killar och tar ingen plats själva?" Grejen är ju den att tjejer som tar plats får höra en massa skit. Dessutom så reagerar många lärare mer på tjejer som stör i klassrummet, än på killar som stör. Det blir ju liksom inte bättre av att läraren säger till dig, mer än killar som gör samma sak som du. 


Föresten är det ju inte bara vi tjejer som måste börja ta mer plats. Killarna måste också ta mindre plats. En del försöker bara få tjejer att ta mer plats, men bryr sig inte om att få killar att ta mindre plats. Det är ju inte bara vi tjejer som ska ändra oss!!! 


Tänk på det här nu! Och ha en bra internationell kvinnodag! :)

Av Johanna - 8 mars 2013 10:35

Idag är det Internationella kvinnodagen. Jag är lite dåligt upplyst, men vad ska man egentligen göra idag??? Finns det liksom några traditioner? Jag tror att jag ska tänka extra mycket på hur orättvist det är för tjejer/kvinnor i andra länder, och bli lite arg...

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards