thebestforeverandnever

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Johanna - 25 mars 2013 17:24

Jag läser två bloggar, som ägs av samma person. Den här och den här. Hon och hennes familj har flyttat till Sydamerika och hon har skrivit att de satsar på att bli självförsörjande. Hon skriver också en del om unschooling. Alltså hemskolning.


Jag tror att hemskolning är bra för vissa. Om mina, framtida, barn skulle ha svårt i skolan, hata skolan och ingen metod fungerade så skulle jag nog överväga hemskolning. Min mamma är emot det, iallafall lät det så igår. Men det kan vara för att hon är lärare.


Jag vet att hon är en bra lärare, brukar använda lek som läromedel och vara ute och ha lektioner mycket. Men det betyder inte att alla lärare är lika bra som hon är. Speciellt i högre klasser än 2an, 3an. Då är det väldigt ovanligt med sådana lärare. Så, somsagt, jag tror att hemskolning är bra för vissa, men inte för alla.

Vad är era tankar kring hemskolning/unschooling?

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards