thebestforeverandnever

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Men jag skiter väl i dig!

Av Johanna - 13 mars 2013 17:59

Igår i skolan så hade jag stjärn-klistermärken under ögonen och på näsan. Då var det en kille i min förra klass som pekade på mig, skrattade och vände sig om för att berätta för någon annan. Han sa också till mig att han tyckte att det såg kul/konstigt ut. Jahapp, tänkte jag då. Inte för att jag bryr mig precis.


Idag hade jag inga stjärn-klistermärken i ansiktet. Samma kille sa när han såg mig: "Det var mycket bättre!" Då blev jag skitsur! Jag sa inget, men det kändes ju inte precis bra.


Liksom att han tror att jag bryr mig om vad han tycker om min sminkning. Varförfan skulle jag göra det!? Tror han att jag blir glad av att höra att jag ser mycket bättre ut idag? 


Jag tycker att det är roligt om folk kollar på mig, p.ga mina kläder. Men kommentarer, både positiva och negativa, vill jag helst inte höra. Jag vill ju liksom visa vem jag är med hjälp av mina kläder/mitt smink. Så då om nån säger: "Du ser bättre ut idag" känns det ju som att höra: "Igår gillade jag inte din personlighet, men idag är den bra". Men jag vill ju sticka ut, så om folk ser mig är ju kul, det är ju typ det som är meningen. 


Att folk ska se mig, att jag ska visa mina personlighet, och att jag ska gilla det jag har på mig. För det är ju faktiskt viktigast. Det är därför det känns så konstigt när nån säger något taskigt om mina kläder. För att det inte är viktigt för mig vad andra tycker. Om du vill såra mig, säg något som berör min personlighet. Säger du nåt taskigt om mina kläder läggs du bara till i "Idiot" mappen i min hjärna. 


Ok. Jag vill att andra ska se mig, och mina kläder. Men det är inte bara därför jag tar på mig dem. Jag vill också trivas i dem själv. Det är kul om människor tittar på mina kläder för att de tycker att det ser coolt/konstigt/snyggt/fult ut. Men spara kommentarerna inombords. Ok?

 
 
Julia

Julia

13 mars 2013 18:22

Kör på din stil och skit i vad folk tycker!

http://enrymd.blogg.se

Johanna

15 mars 2013 12:21

:D

 
EnGalenGet

EnGalenGet

14 mars 2013 14:37

Precis, man klär sej ju inte för att en annan person ska tycka att det är fint. Det är omöjligt att klä sej så att alla i världen tycker att man "ser bra ut" för alla tycker olika. Jag klär mej inte som jag gör för att någon annan random person i världen ska tycka att det ser bra ut. Det är min kropp och det är jag som lever i den så jag klär mej i vad helst jag vill, det har inte andra med att göra. Ingen ska lägga sej i och säga att "det där ser inte bra ut tycker jag" för vad har den med en annan persons stil och personlighet att göra. Ska jag klä mej så att DEN tycker att det ser bra ut, bara för att glädja EN av alla på jorden som jag kanske inte ens kommer träffa mer i mitt liv? Så kommer en till person och påpekar att "det där ser fult ut tycker jag!".
Man ska bara klä sej för att glädja EN person, och det är en själv.

http://vadihelefriden.bloggplatsen.se

Johanna

15 mars 2013 12:23

Exakt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 24 augusti 2013 10:19

Allvarlig fråga här. VILKEN AV DESSA TVÅ HÅRFÄRGER ÄR SNYGGAST???       Vihihiiihilkeeen???   Eller kanske båda??? Jag menar; jag älskar båda. Båda är coola. Och fabulösa. Och schnajdiga.  Men kanske båda två i någon slags "Dip-Dye"...

Av Johanna - 24 augusti 2013 09:47

Jag är numera officiellt en Tonåring (med strort T)! Yeah, what should I say...   Flera mänskor har frågat hur det "känns". Ja, det känns precis som förut. Men enligt Elli är jag nu en tant. Aja. Tanter kan vara väldigt coola, så hör väl dit ...

Av Johanna - 23 augusti 2013 07:54

Om jag hade förstått att det skulle vara hijabuppror i landet, så hade jag varit med! Jag fick reda på det i Tisdags eftersom att vi kollade på Nyheterna i skolan...   Förresten! Skolan, ja! Jag har ju börjat 7an! Den här veckan är det ingen st...

Av Johanna - 7 augusti 2013 21:20

Nu tror jag att jag äntligen har hittat en design som jag gillar!   Vad tycker ni? ...

Av Johanna - 7 augusti 2013 19:59


Somsagt, KP (asgrym tidning!) söker nya recensenter inom musik, böcker, spel och film!   Jag har skrivit en prov-recension, och skickat till KP. Den får handla om vilken/vilket bok, flm, spel eller cd-skiva som helst, ny eller gammal!   Min r...

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards