thebestforeverandnever

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Johanna - 5 februari 2013 16:40

 nu får vi se om det här funkar, men annars har ni länken här. Hela avsnittet går på SVT1 och SVTplay imorn kl.20.00 i Uppdrag Granskning. Jag ska se det, och det tycker jag att ni också borde!!! 

Av Johanna - 5 februari 2013 15:34

Fick avsluta mitt förra inlägg lite tidigt, för att lektionen började. Så här kommer fortsättningen. Varför finns tjejtidningar/tjejklubbar??? Solo, Girlit, Frida. Det finns jätte många!!! Jag var medlem i Pollux "hästbokklubb" förut. Men sedan bytte de namn till "Pennygirl" (urk), och började tipsa om nagellack, kläder och smink. Det stod på baksidan om snygga grejer "att ha i stallet" typ. Det var kanske en grimma, ett par ridbyxor, ett nagellack och ögonskugga! Vem fan har smink på sig i stallet!!! Kollade i en (tror det var) Frida tidning och kräktes nästan! Det var en sida med styrketränings övningar, men under det stod det: "Den här maten förbränner mest"! Det stod även: "Tyd dina sexdrömmar", och så var det några exempel. Ärligt, tjejer ska inte bara tänka på sitt utseende och sex! Liksom, skriv om nåt intressant! Usch! De här tidningarna borde inte få finnas!!! :(

Av Johanna - 5 februari 2013 13:55

Ja, jag är nöjd med mig själv! Med mitt utseende och min personlighet. Tycker att det är synd att så många personer (speciellt tjejer) hatar sig själva så mycket! Några av mina kompisar kan inte gå ut utan smink! Hemskt! Att tro när man är 12 år att utseendet är viktigast, och varje dag stå framför spegeln och hata sig själv.  

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards