thebestforeverandnever

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Johanna - 12 februari 2013 19:10

Idag gjorde jag en kokos-deo! Tidigare har jag gjort en kroppskrubb också. 

 

Det ni ser längst fram är burken med deo. Den fick konsistensen av en salva och så här gjorde jag:

Ingredienser: 

1dl Kokosfett

1dl Bikarbonat

1dl potatismjöl


Smält koksfettet. Ha i bikarbonaten och potatismjölet. Blanda till salvliknande konsistens. Häll upp på burk, låt svalna. Ta en klick under armarna varje dag. 


Jag har inte hunnit prova den själv, jag gjorde den ju idag, men den ska tydligen vara jätte-bra. Potatismjölet ska göra så att svettet torkar, bikarbonatet ska ta bort lukten och kokosfettet är, förmodligen, för konsistensen men mjukgör huden också!


Här är min kroppskrubb:

 

Här är receptet: 

Ingredienser: 

Olivolja (rapsolja funkar också

Srösocker


Rör ihop till rätt konsistens. Den ska inte vara jätte kladdig, men inte torr heller. Prova dig fram till hur mycket av varje du ska ta! Ta på ganska mycket, när du duschar, och gnugga in den. Sköj av, så att inga sockerkorn är kvar, men försök inte tvätta bort oljan. Sedan torkar du bara av dig, precis som vanligt. Jag har på kroppskrubben när jag har haft i balsamet i håret, en ska ju vänta ca 10min innan ursköljning. 


Så, båda grejerna går snabbt att göra och är bra. PROVA SJÄLV!!!   


Av Johanna - 12 februari 2013 12:09

Jag tycker att hen är ett bra och användbart ord. Men, jag tycker inte att alla ska vara hen. En del tror ju att vi vill att alla ska vara hen, visst det finns säkert nån som vill det, men inte jag. En del tror ju att genusuppfostran av barn är ett experiment som går ut på att barnen bara ska kläs i brunt och kallas hen. Det är snarare tvärtom, föräldrar som genusuppfostrar sina barn klär de snarare i alla färger och mönster. Att barnen kallas för hen är inte heller sant. Det är mer så att de säger barnens namn mer än deras kön, och inte lägger uppmärksamhet på vilket kön barnet har. De använder också andra smeknamn på barnen t.ex: Många föräldrar säger "min lilla prins och min lilla prinsessa" om sina barn, medans genusmedvetna föräldrar kanske säger mer "mitt lilla mysbarn" eller något liknande. Ordet hen är användbart när du inte vet könet på någon t.ex om du ser någon på gatan som har en jätte-snygg väska så kan du säga "Hen har en snygg väska". Flera tidningar använder hen, KP använde det när ens klass kunde vara med i en tävling, och en skulle fråga sin lärare, som de inte kan veta om det är en man eller kvinna. Bra jobbat KP! Det finns ju faktiskt de som är hen också. Del La Grace Volcano (tror det var så), som var med i Malous efter tio för ett tag sedan, är ett bra exempel. Del är biologiskt sett hen, de flesta känner sig som hen mentalt. Hen föddes som flicka och kände sig som flicka, men utvecklades annorlunda i puberteten och fick skägg och bröst. Men, det är inte sämre att känna sig som hen, alltså både känna sig som tjej och kille eller känna sig som något mittemellan tjej och kille. Så, nu har jag skrivit, ett lååångt inlägg, om vad jag tycker. Vad tycker DU?  

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards