thebestforeverandnever

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Johanna - 14 februari 2013 17:52

Säg efter mig:
Åh den härliga dagen
När vi ska hylla magen
Alla som har nåt vett
Gosar med sitt fett
Att va mjuk och rund
Och glad och sund
Käka gott och va på topp
Va nöjda med vår kropp

 


Snodd från moralfjant! :D

Av Johanna - 14 februari 2013 17:10

Varför måste det, så fort vi börjar uppmuntra hat och hot mot kvinnor, ALLTID komma en man och typ, kräva medalj för att HAN inte våldtar kvinnor? Kan vi inte få prata om att vissa män våldtar, tafsar och hotar kvinnor? UTAN att det måste komma nån man och säga: "Hallå! Se på mig! Jag våldtar ingen!" Nej, det har vi aldrig sagt heller, problemet är det att VISSA män våldtar, ingen har sagta att ALLA gör det! Nu när Uppdrag gransknig hade ett avsnitt om "män som näthatar kvinnor" så börjades det, igen. "Men jag hotar ju inte journalister!" Läste några kommentarer på SVT play. De lät ungefär såhär: "Varför gör ni inte ett program om kvinnor som näthatar män?" "Hallå men jag näthatar inte!" "Män blir också hotade!" Ja, män blir också hotade. Men inte i samma utsträckning, och inte lika mycket sexuella hot. Män får t.ex inga: "Jag ska våldta och döda dig din hora". Så, ifall nån man/kille läser det här så hoppas jag att ni förstår bättre nu. Ja alla andra också, som inte redan gjorde det.


PS. Man behöver inte få medalj för att man inte våldtar folk. Det hör till folkvett att man inte gör det." 

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards