thebestforeverandnever

Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Varför är det så viktigt att vara "snygg"?

Av Johanna - 23 februari 2013 10:12

Jag tänker inte jättemycket på hur jag ser ut. Jag gillar kläder och sånt, men då bara speciella, annorlunda och personliga kläder. Jag tar liksom på mig vad jag vill. Vissa dagar är jag klädd lite som rödluvan i klänning, och bara rött och vitt. Andra dagar jättemånga olika färger och konstiga, hemgjorda, smycken. Vissa dagar har jag mörka, svarta och mörklila kläder. En del dagar bara nåt som är skönt. Jag vill aldrig klä mig som alla andra, använda massa mascara och spruta på typ två ton med pafym. Enda sminket jag någonsin har i skolan är rött läppstift.  Jag är speciell och vill visa det genom mina kläder. Jag vet inte riktigt om det är så för alla, men jag känner mig starkare, modigare och mer självsäker när jag har kläder som sticker ut lite. Att bara smälta in, och se ut som alla andra, är ingenting för mig. Jag mår bättre när jag känner mig speciell, och annorlunda, och det gör jag när jag inte ser ut som alla andra. Så. Varför är det så viktigt, för så många, att vara "snygg", följa trenderna och se ut som de flesta andra??? Vet någon det?

   

Det här är den andra "stilen jag snackade om.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 24 augusti 2013 10:19

Allvarlig fråga här. VILKEN AV DESSA TVÅ HÅRFÄRGER ÄR SNYGGAST???       Vihihiiihilkeeen???   Eller kanske båda??? Jag menar; jag älskar båda. Båda är coola. Och fabulösa. Och schnajdiga.  Men kanske båda två i någon slags "Dip-Dye"...

Av Johanna - 24 augusti 2013 09:47

Jag är numera officiellt en Tonåring (med strort T)! Yeah, what should I say...   Flera mänskor har frågat hur det "känns". Ja, det känns precis som förut. Men enligt Elli är jag nu en tant. Aja. Tanter kan vara väldigt coola, så hör väl dit ...

Av Johanna - 23 augusti 2013 07:54

Om jag hade förstått att det skulle vara hijabuppror i landet, så hade jag varit med! Jag fick reda på det i Tisdags eftersom att vi kollade på Nyheterna i skolan...   Förresten! Skolan, ja! Jag har ju börjat 7an! Den här veckan är det ingen st...

Av Johanna - 7 augusti 2013 21:20

Nu tror jag att jag äntligen har hittat en design som jag gillar!   Vad tycker ni? ...

Av Johanna - 7 augusti 2013 19:59


Somsagt, KP (asgrym tidning!) söker nya recensenter inom musik, böcker, spel och film!   Jag har skrivit en prov-recension, och skickat till KP. Den får handla om vilken/vilket bok, flm, spel eller cd-skiva som helst, ny eller gammal!   Min r...

Det här är jag


Tja! Jag heter Johanna och är 12 år. Jag älskar hästar och min hund Kalle. Jag är: Feminist, japannörd, hästgalning, klädintresserad, te-beroende, naturälskare och jag skriver om alltihopa å lite till!

OBS!!! VARNING FÖR ASGRYM BLOGG!!!

Fråga något!

10 besvarade frågor

Kategorier

Nu vill jag veta

Ska jag ha en "frågestund"?
 Ja
 Nej!
 Bryr mig inte..
 Kanske
 Ja! Jag har flera frågor!

If you don't understand Swedish

Vad är det för datum?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Harry Potter - Delivery Owl

Ovido - Quiz & Flashcards